Firmarejser

Skal jeres medarbejdere rystes sammen i inspirerende omgivelser? Ønsker I at kombinere det faglige indhold med store oplevelser? Eller vil I give nye medarbejdere eller teams den bedste start på deres kommende arbejdsliv? Så er firmarejser – eller forretningsrejser, som mange vælger at kalde dem – en oplagt mulighed.

Hvad får I ud af en firmarejse?

Firmarejser kommer i lige så mange farver og former som de firmaer, der investerer i dem. For firmarejser er en investering. De skaber sammenhold og stærkere relationer på tværs af teams og afdelinger. De er et værdifuldt aktiv, når nye medarbejdere skal rekrutteres, og de dygtige skal fastholdes. Og så fungerer de som et talerør for virksomheden, når en retning skal udstikkes, en historie og et værdisæt skal kommunikeres til omverden og medarbejderne skal klædes på til fremtiden.

Forretningsrejser kan være en katalysator for virksomhedens vækst på den korte bane og en indtægt frem for en udgift på den lange. Hvis de altså planlægges og eksekveres rigtigt.

Vi er eksperter i oplevelser

I ALIVE har vi arrangeret firmarejser og sendt store og små virksomheder om på den anden side af jorden – og lige rundt om hjørnet – i mere end 35 år.

Vi har opbygget et stort netværk af samarbejdspartnere over hele kloden, der hjælper os, når vi skal have selv de mest komplekse forretningsrejser til at forløbe problemfrit. Og på kontoret på Østerbro sidder en række eksperter, der er vant til at planlægge forretningsrejser ned til mindste detalje, så hoteller, forplejning, fly og fagligt program spiller sammen og tiden er bedst muligt udnyttet, når vi sender kunder til udlandet.

Alle forretningsrejser planlægges, finjusteres og eksekveres i tæt samarbejde med kunden, og vi tager os altid god tid til at få defineret formålet med rejsen, lægge os fast på en relevant destination, diskutere antallet af overnatninger og kortlægge alle forventede udgifter, inden vi kommer med vores endelige bud på jeres forretningsrejse.

VORES KOMPETENCER

Vi har mere end 35 års erfaring i at arrangere firmarejser

Vi står for alt det praktiske før, under og efter jeres firmarejse

Vi kan kombinere det faglige program med events, når I er afsted

Vi skræddersyer firmarejsen efter jeres behov og udvikler den sammen med jer

Vi har styr på alt det praktiske

Når I beder os i ALIVE om at arrangere forretningsrejsen for jer, så står vores eksperter til rådighed fra start til slut. Det gælder både, når vi planlægger rejsen sammen med jer og udvælger de destinationer, der passer til jeres ønsker. Men naturligvis også når I er afsted på selve forretningsrejsen, og de mange forberedelser skal gå op i en højere enhed.

Vi har med andre ord styr på alt det praktiske, så I kan køre gennem Roms gader på gamle Vespaer, isfiske i Lapland eller sanke tang på stranden ved Skagen uden at bekymre jer om, hvem der holder styr på tiden, rejseudgifter og om jeres erhvervsrejseforsikring dækker, når I er afsted.

ALIVE favner bredt

Forretningsrejser kommer i et utal af variationer alt afhængig af formålet med rejsen. Og uanset om I er i markedet efter en firmarejse med teambuilding, konferencer med mange eller få deltagere, virksomhedsbesøg for bestyrelsen eller ledende medarbejdere eller incentiveture, så finder I inspiration her på sitet.

DET KAN VI HJÆLPE MED:
  • Planlægning af fulde program
  • Allokering og styring af ressourcer
  • Styring af budget og samlet økonomi
  • Projektledelse og løbende rapportering
  • Eventafvikling
  • Rejselederafvikling
  • Håndtering af GDPR regler
  • Koordinering af fly
  • Koordinering af bustransport i DK og udlandet
  • Koordinering af shuttlebusser til og fra event/hotel/lufthavn
  • Koordinering af limousiner
  • Koordinering af indtjekning af bagage på hotel
  • Hotelbooking til gæster og personale
  • Booking af overnatning i andre former for outdoor, telte og lign.
  • Koordinering af kurve, snack pakker, drikkevarer m.m.
  • Booking af artister
  • Booking og briefing af konferencier
  • Koordinering af scene, teknik, lys og lyd
  • Branding af venue
  • Opbygning af greenrooms
  • Transmittering på storskærm mellem flere lande
  • Planlægning og booking af oplevelser
  • Booking og briefing af guide og chauffør
  • Sikre afvikling hvor der er taget hensyn til individuelle forhold fx fødevareallergi
  • Sikre relevant information til deltagerne inden oplevelsen fx beklædning
  • Konceptudvikling
  • Udsmykning af salen, scenen og indgangsparti
  • Borddækning med service, lys og blomsterdekorationer
  • Bestilling af borde, stole, service
  • Branding af hele venue
  • Opbygning af velkomstområde
  • Opbygning af food område og tema restauranter
  • Opbygning af bar, temabar og natklub
  • Opbygning af rygeområde med hyggebelysning og varme
  • Opbygning af omklædningsområde
  • Opbygning af loungeområde
  • Opbygning af kaffelounge med baristaer
  • Toiletter med dufte, blomster og hygiejne genstande
  • Bestilling og opbygning af pressevæg
  • Design, grafik og tryksager til det valgte tema
  • Indkøb og pakning af snack og goodiebags
  • Udarbejdelse af floor- og bordplan
  • Udvikling af skræddersyet app
  • Alt information samlet i en app
  • Personlig billet i appen
  • Opsætning af push-beskeder
  • Koordinering af konkurrencer
  • Skræddersyet hjemmeside til tilmelding
  • Alt information samlet ét sted
  • Indscanningssystem til festen
  • Grafer og evaluering af no-shows
  • Telefonisk hotline til alle gæster med spørgsmål
  • Booking af vagter og samaritter
  • Booking af og briefing af artister og foto-/videografer
  • Booking og koordinering af servicepersonale
  • Oplæring af personale i tiltaleformer og sikkerhed
  • Udarbejdelse og godkendelse af brandtegninger
  • Udarbejdelse af evakueringsplaner
  • Udarbejdelse af skræddersyet menu
  • Koordinering med kokken og lokationen
  • Koordinering af allergier til alle gæster
  • Koordinering af diverse foodtrucks
  • Indkøb og opfyldning af drikkevarer

Sikre dialogen om hvordan vi sammen kan forbedre det miljømæssige fodaftryk før, under og efter et event

  • Sikre en stærk og meget synlig brand eksekvering
  • Kreative ideer og indspil til iscenesættelsen
  • Fokus på at skabe engagerende content der kan blive delt på SoMe
  • Tilrettelæggelse af pressedækning før, under og efter
  • Intern kommunikationsplan
  • Sikre professionelt udstyr til afvikling
  • Test inden event
  • Briefing og tilrettelæggelse af content produktion
0 +
Deltagere i 2023
0
Antal medarbejdere
0 +
Destinationer i udlandet
0 +
Antal events

Lad os sammen finde den helt rigtige destination

Vores rejseeksperter sidder klar ved telefonerne til at tage en uforpligtende snak om jeres ønsker til en kommende forretningsrejse. 

De arrangerer firmarejser dagligt for en lang række danske virksomheder spredt ud over mange forskellige erhverv, og de har fuldstændig styr på spørgsmål om alt fra hjemtransport i utide og relevant rejseforsikring til hvad vi gør, hvis dit fly er blevet forsinket eller hvordan det forholder sig med drikkepenge i udlandet.

De har stået i alle tænkelige situationer mange gange før, og uanset destinationen, formålet, antallet af rejsende, kravene til forplejning og øvrige ønsker til rejsen, så er de klar til at spare med jer og indgå i dialog om forretningsrejsen.

Drømmer I om at skabe et uforglemmeligt øjeblik?

Så kontakt ALIVE og tag en snak med os om, hvordan vi indfrier lige præcis jeres ønsker og behov.

Ida Løfberg
CCO

Telefon: +45 29 11 34 77
ida.lofberg@alive.dk